fredag 5. mars 2010

Alt som faller meg inn

Jeg må først hive ut noe som skjedde for en mnd. tid siden,
Ja det kommer litt sent, men jeg trengte de dagene på å fordøye det og se om jeg kunne leve med det eller ikke.
Jeg, min kjæreste kjære og vår lille snuppe på 3 år var og handlet på OBS, det hender at man må ha litt da vet du.
Da vi kom til kassen så slo vår lille solstråle seg litt vrang for det var jo noe hun ABSOLUTT måtte ha og ville ha og HYYYYL!
Hvorpå jeg sier: " du er ganske bortskjemt du, jeg blir litt lei av det"
Da det var vår tur til å betale smiler en søt liten rund kassa dame opp til meg og spør: " er du farmor eller mormor?"
Jeg ser nesten litt månefallen ned på klumpen som sitter der og sier EEEEH; HÆ? Nei jeg er da mamma, da smiler kassa damen og blunker opp til meg og sier, ja det er ikke så lett å se nå i dag og dagens foreldre sier jo ikke sånn om barna sine.
Så da konkluderte jeg med at damen i kassen burde sjekke brillene sine og at det er bare besteforeldre forundt å kalle de håpefulle bortskjemte.
tok jeg stokken og gikk og tenkte som så:
Age is of no importance unless you are a CHEESE!!!
Fra gammelt til nytt ;O)
Jeg har en hylle som er bygd inn i veggen i trappen, noe som jeg har sett på mange 70 talls hus.
Jeg fant ut her om dagen at den hadde behov for et skifte, den var preget av sort , brunt og gull frem til nå.
Jeg var en tur i byen og innom Kremmerhuset som forøvrig er en liten butikk med stort utvalg og en hærlig atmosfære,
der kjøpte jeg disse bokstavene som symboliserer meg og min kjære,
er super fornøyd, har tenkt på å få tak i disse i nesten et år, men jeg er udugelig flink til å tenke.
Synes trappen ble litt lysere.
Rammen med bildet av lille snupp var brun og kræsjet litt i oppsettet og ble derfor nødmalet med et
strøk hvit hobby maling.
På badet har jeg plassert en bukett med gåsunger i en gammel vaskevanns mugge,
gir litt vår stemning når det atter snør på en fredag
I Sverige har de det GULLIGASTE navnet på gåsunger, nemlig:
VIDEKISSAR.
Så i dag slutter jeg av her fra badet og sier :
HEI DÅ ALLA MINA VIDEKISSAR ;O)
PUSS OCH KRAM

3 kommentarer:

Tone sa...

Uff da, hva noen kan få seg til å si... Vi har jo en attpåklatt, og det er litt merkelig å oppleve at vi er blandt de eldste foreldrene i barnehagen hans. Da våre to jenter var små, var vi blandt de yngste. Hm,ikke noe jeg bruker mye energi på da ;-) Ha en deilig helg, med eller uten stokk, klem.

Beth sa...

Fikk du med deg navnet på henne i kassa??? tør vedde på at det var bonnie, hun er faen ikke god i hode.

by the way i vennesla har de enda koseligere navn på gårsunger, der kaller de de pyselabber ;)

tante fias sa...

Nei Beth jeg fikk ikke med meg navnet, men konkluderte med at ho hadde et problem ;O)
Vi her på Dølemo kaller det og puselabber eller harelabber, men falt så for ordet videkissar he he..
Tok meg ikke så nær av kommen taren på OBS egentlig, men det er faktisk en god historie og jeg følte meg erfaren he he