onsdag 24. februar 2010

LIVETS HARDE SKOLE!!!!!

 Det har seg sånn i min lille familie at denne gutten har sine kompliserte ting og en av de er en vannvittig kresenhet for mat, han er så ille at det kan faktisk virke som vi med vilje unngår å ha det han liker i skapene.
Tante Fia har da vært på grensen til å utvikle grå hår i tinningen til tider, for han liker noe en dag og ikke en annen.
Da plumpet det ned en ide hos oss "voksne" i huset...
UKEPENGER TIL EGEN MAT!!!!!
Blir spennende å se hva han får ut av dette og om budsjettet rekker til, han har selvfølgelig angre rett på tiltaket, men da må han stå for det og slutte å klage..
Hadde han blitt tilbudt noe av det på bildet over, ja da hadde verden gått under den dagen, men tror det skal holde hardt med et nøye tilmålt budsjett når man liker best taco, pizza og pølser.
Livet er ikke alltid så rosenrødt og det er kanskje tidlig å lære det i en alder av 14 år, men jeg skal love dere at her i huset er det alvorlige grunner for et sånn tiltak :O)
Vi har en krydret tilværelse med tennåringer og ei snuppe på snart 4...
Krydder er sunt for forbrenningen har jeg hørt og jeg må si at jeg liker en kryddret hverdag også..
Ha en kryddret dag alle mann :O)

Ingen kommentarer: